CSI-Turkey

Haberler

Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu (EPDK) Lisans Yönetmeliklerinde Değişiklik

Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu (EPDK) Lisans Yönetmeliklerinde değişiklik yaparak ISO 27001 bilgi güvenliği yönetim sistemi belgesini zorunlu hale getirdi. 26.12.2014 tarihli ve 29217 sayýlý Resmi Gazete’de yayımlanan değişikliklerle, lisans sahiplerine 01.03.2016 dan itibaren Türk Akreditasyon Kurumu’ndan (TÜRKAK) akredite bir belgelendirme kuruluşundan ISO 27001 belgeli olma zorunluluğu getirilmiştir.

Değişiklik yapılan lisans yönetmelikleri ile ilgili detaylara aþaðýdaki linklerdeki föylerden ulaþabilirsiniz:

 

rn

ARABA VE ARABA PARÇALARI

rn

Bir otomobilin tip testi, hem bütün hem de ayrıntı olarak ilgili standartlara uyumluluğunun doğrulanmasını içermektedir.

rn

Mekanik parçaların (frenler, motor, direksiyon vs.) güvenilirliğinin testinden  aracın güvenlik unsurlarına (çarpışma, kemer ve koltuk bağlantıları, başlıklar vs.) ve ergonomik ve konfor unsurlarının testine (görüş, komutların tanımlanması, buz çözme ve buğu giderme vs.) kadar farklılık gösteren bir çok testin gerçekleştirilmesini gerektirmektedir.  Testler aynı zamanda aracın boyutları ve kütlesini, gürültü ve egzoz dumanı kirliliğini de içermektedir.  Parça sektöründe, tamponlar, gösterge panelleri, direksiyonlar, emniyet kemerleri, lastikler, depolar ve dikiz aynaları, ECE UNO, EEC, StZVO (Almanya), FMSS (ABD), JIS (Japonya) standartları ile uyumlu olarak davranışsal ve tip testlerine tabi tutulmaktadır.  Mekanik Testler Laboratuarı, Formula 1 araçları ve spor araçları bileşenlerinin (koltuklar, emniyet kemerleri) ve güvenlik kıyafetlerinin (yarış arabası sürücüsü kıyafetleri) tip testine ilişkin olarak FIA (Uluslararası Otomobil Federasyonu) tarafından tanınmaktadır.

rn

arabalaboratuar

rn

Otomobiller için çarpışma laboratuarı, ağırlığı  3500 kg’a kadar olan araçlar için, 0.1 km /h hassasiyet dahilinde 4 ila 80 km/ h eriminde etki hızları yöneten ve garanti eden en son gelişmiş tahrik ve kontrol teknolojilerini kullanmaktadır.  Kontrol sistemi, 0,1  - 0,5 g arası hızlanma rampasını çalıştıracak şekilde tasarlanmıştır. Çarpışma testleri, tüm çarpışma testleri için 1000 fotogram / saniye değerine kadar dijital çekime izin veren Hızlı Hareketli Video sistemi ile filme alınmaktadır.  Kameraların konumlandırılması, test edilen otomobilin yandan, tepeden veya alttan görüntülenmesine imkan tanımaktadır.  Bu filmler daha sonra bilgisayar tarafından değerlendirilerek, mühendislik dinamik davranışına ilişkin ilave veriler elde edilerek bunlar VHS kaset sistemine dönüştürülmektedir.

rn

laboratuartestleri

rn

Çarpışma Laboratuarı, veri toplama ve değerlendirme sistemi ile donatılmış olup bu sistem, otomobilin farklı noktalarında test edilen aracın darbe hızının ve yavaşlamalarının doğrulanmasına izin vermektedir.

rn

Özel olarak, dinamik olay sırasında otomobilin direncine ilişkin veriler elde etmek için, araç için veri toplama sisteminin tesis edilmesi mümkündür.  Monoaksiyel ve triaksiyel sensorlar (ivmeölçerler) sayesinde 100’e kadar ivmelenme kanalını çalıştırma kapasitesine sahiptir.  Sistem, ilgili ISO standardı ile uyumlu olarak kurulmuştur.

rn

Aynı sistem, biyo mekanik modellerden test verisi toplanması için kullanılmaktadır.  Biyomekanik parametrelerin analizi, spesifik analiz yazılımı ile gerçekleştirilmektedir.

rn

Laboratuar, Hybrid II, Hybrid III ve  Eurosid  (Yan Etki Cansız Mankeni)  cansız mankenleri ve ECE 16 düzenlemelerine uygun cansız mankenlerle, 0 – 12 yaş arası çocukları taklit edebilecek cansız test mankenleri ile donatılmıştır

rn

Laboratuar tarafından gerçekleştirilen testler

rn
    rn
  1. TAM ÖLÇEKLİ ARAÇ PERFORMANSI :  Geliştirme Testi ve Homologasyon
  2. rn
  3. ARAÇ PARÇALARI:  Geliştirme Testi ve Homologasyon 
  4. rn
  5. ARAÇ PARÇALARI PASİF GÜVENLİK:  Geliştirme Testi ve Homologasyon  
  6. rn
  7.  ARAÇ PARÇALARI PASİF GÜVENLİK:  Geliştirme Testi ve Homologasyon 
  8. rn
  9. TAM ÖLÇEKLİ ARAÇ PASİF GÜVENLİK:  Sabit Rijit veya Deforme Olan Bariyerle Ön Çarpışma Testleri  
  10. rn
  11. TAM ÖLÇEKLİ ARAÇ PASİF GÜVENLİK - Mobil Rijit veya Deforme Olan Bariyerle Ön Çarpışma Testleri
  12. rn
  13. FIA Araba Pasif Güvenlik Düzenlemeleri 
  14. rn
  15. TAM ÖLÇEKLİ ARAÇ NVH VE Dayanımı: Geliştirme Testi ve Tasarım Onayı – Yol Simülasyon Laboratuarı
  16. rn
  17.  HOMOLOGASYON HİZMETLERİ 
  18. rn
rn

 

rn

1-TAM ÖLÇEKLİ ARAÇ PERFORMANSI :  Geliştirme Testi ve Homologasyon

rn
    rn
  • Ön ve arka görüş alanı (78 / 318/EEC), 
  • rn
  • Buğu ve buz önleme (78/317-318/EEC),
  • rn
  • “H” noktası, kütleler ve boyutlar 
  • rn
  • Dahili ve harici bitime unsurları (ECE 26)
  • rn
rn

2- ARAÇ PARÇALARI:  Geliştirme Testi ve Homologasyon 

rn
    rn
  • Direksiyon  (ECE 12.03),
  • rn
  • Gösterge panelleri (ECE 21, FMVSS 201),
  • rn
  • Tamponlar (ECE 42, FMVSS 581),
  • rn
  • Koltuklar (ECE 17/25),
  • rn
  • Çocuk Koltukları (ECE 44)
  • rn
  • Emniyet kemerleri (ECE 16),
  • rn
  • Kilitler ve menteşeler (ECE 11),
  • rn
  • Araba hava yastığı sistemleri (müşteri şartnamesi) 
  • rn
  • Yakıt depoları (ECE 34-97/24/EEC),
  • rn
  • LPG yakıt sistemleri parça sertifikası (ECE R67.01)
  • rn
  • Metan yakıt sistemleri parça sertifikası (ECE R110) 
  • rn
rn

3 – ARAÇ PARÇALARI PASİF GÜVENLİK:  Geliştirme Testi ve Homologasyon  

rn
    rn
  • Emniyet Kemerleri sabitlemesinin Mekanik Direnci (ECE R14/FMVSS 214)
  • rn
  • Güvenli Çocuk Koltuğu  sabitlemesinin Mekanik Direnci (ECE R14/FMVSS 225)
  • rn
  • Kapı Çarpışma Dayanımı (FMVSS 214)
  • rn
  • Yaya Koruma Testleri (2003/102/EC, EuroNCAP)
  • rn
  • Araba yapısal bileşenlerinin ve alt sistemlerinin Dinamik ve Çarpışma testleri (müşteri şartnamesi) 
  • rn
  • Hybrid ve TNO cansız mankenleri: HIII - 50%, HIII - 5%, HIII - 95%, P0, P1, e P3 kullanılarak “çarpışma” etkisinin oluşturulması yoluyla araç içindekiler için ön engelleme sistemlerinin geliştirilmesi amacıyla araba çarpma etkisini taklit eden dinamik kızak testleri, tam araçlı ve çarpışması etki  (-NCAP, US-NCAP, ECE R94, FMVSS 208, ECE R32/R34, TRIASS 33) verileri ve cansız manken davranış analizi 
  • rn
  • Araç tavanı çarpışma testleri (FMVSS 216)
  • rn
  • OOP (Konum Dışı) geliştirme ve belgelendirme testleri (FMVSS 208)
  • rn
  • Oda sıcaklığı ve iklimsel odada Hava Yastığı Statik açılma testleri 
  • rn
rn

4 – ARAÇ PARÇALARI PASİF GÜVENLİK:  Geliştirme Testi ve Homologasyon 

rn
    rn
  • Araç dahili bitirme işleri - FMH testleri (FMVSS 201U)
  • rn
rn

5- TAM ÖLÇEKLİ ARAÇ PASİF GÜVENLİK:  Sabit Rijit veya Deforme Olan Bariyerle Ön Çarpışma Testleri  

rn
    rn
  • 0° de ön darbe  (ECE 12, FMVSS 204),
  • rn
  • 0° de ön darbe (FMVSS 208, CMVDR 294, USNCAP)
  • rn
  • Ön Ofset Darbesi  (ECE 94 - 96/79/EEC),
  • rn
  • Ön Ofset Darbesi Euro NCAP , 
  • rn
  • 30° de Ön Darbe (FMVSS 208)
  • rn
  • Bir direğe, bir koruma bariyerine ve diğer engellere karşı ön darbe 
  • rn
  • Ön yangınsız ve yangınlı darbeler  
  • rn
rn

6 -  TAM ÖLÇEKLİ ARAÇ PASİF GÜVENLİK - Mobil Rijit veya Deforme Olan Bariyerle Ön Çarpışma Testleri

rn
    rn
  • Deforme olan bariyerle yan darbe  (ECE 95 96/27EEC, Euro NCAP, USNCAP)
  • rn
  • Rijit bariyerle yan darbe (FMVSS 208 & 301)
  • rn
  • Deforme olan  bariyerle yan darbe (FMVSS 214)
  • rn
  • Rijit bariyerle arka darbe  (ECE 34, FMVSS 301 TRIASS 33)
  • rn
  • Direk ve koruma bariyeriyle yan darbe 
  • rn
  • Yan  yangınsız ve yangınlı darbeler 
  • rn
  • Mobil deforme olan bariyerle arka ofset çarpışma testi (FMVSS 301)
  • rn
rn

7 – FIA Araba Pasif Güvenlik Düzenlemeleri   

rn

Geliştirme Testi ve Homologasyonlar  

rn
    rn
  • F1 ve diğer FIA spor kategorisindeki araçların ön Çarpışma Testleri (nose box ve şasi sistemleri) 
  • rn
  • F1 ve diğer FIA spor kategorisi araçları yan çarpışma testleri 
  • rn
  • F1 ve diğer FIA spor kategorisi araçları arka  çarpışma testleri 
  • rn
  • GO-KART’LAR (CIK_FIA): ön, yan ve arka çarpışma testleri 
  • rn
  • F1 ve diğer FIA kategorisi araç şasilerinin statik testleri 
  • rn
  • FIA yarış kategorisi araçlarının Yuvarlanma Kafesi çarpışma testleri 
  • rn
  • Spor koltuk dinamik testleri 
  • rn
  • Spor emniyet kemeri statik ve dinamik testleri 
  • rn
  • Yuvarlanma Çemberi koruma cihazı testleri 
  • rn
rn

8 – TAM ÖLÇEKLİ ARAÇ NVH VE Dayanımı: Geliştirme Testi ve Tasarım Onayı – Yol Simülasyon Laboratuarı  

rn
    rn
  • Müşterinin şartnamesi ile uyumlu olarak gürültü testi.  (1 ila 50 Hz) - 4 Poster
  • rn
  • Yol profilini simüle eden araç dayanıklılık testleri (döşeme vs.) – 4 poster 
  • rn
  • Aerodinamik  yük transferiyle birlikte yol simülasyonu – 7 poster 
  • rn
  • Yol profilinin taklit edildiği iklimsel odada aracın Gürültü, Tıkırdama ve Motor Sesi testleri 
  • rn
  • İklimsel odada ve solar ışınım simülasyonunda (IR) yol profilinin taklit edildiği araç dayanıklılık testleri
  • rn
  • Yol Profili hızlanma verisinin toplanması ve daha sonradan çoğaltılması 
  • rn
  • 3 eksenli yol profili simülasyonu ile süspansiyon sistemleri ve şasi sabitlemesinin dayanıklılık ve yorgunluk testleri – araç hızlanma ve fren yapma simülasyonu.
  • rn
rn

9 – HOMOLOGASYON HİZMETLERİ 

rn
    rn
  • CSI, İrlanda Ulaştırma Bakanlığı tarafından bir Teknik Servis olarak resmen tanınmıştır. 
  • rn
  • CSI, Lüksemburg Ulaştırma Bakanlığı tarafından resmen tanınmıştır. 
  • rn
rn

CSI, İtalya, İspanya ve İngiltere Ulaştırma Bakanlıkları adına, ilgili bakanlık yetkilileri huzurunda resmi homologasyon testleri gerçekleştirmektedir.