www.plusegitim.com

adresimizden inceleyiniz.

 

 

 0212 549 91 49     info@csi-turkey.com.tr    teknik@artibel.com.tr 

Başvuru formları için tıklayınız.

CSI-Turkey

Haberler

Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu (EPDK) Lisans Yönetmeliklerinde Değişiklik

Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu (EPDK) Lisans Yönetmeliklerinde değişiklik yaparak ISO 27001 bilgi güvenliği yönetim sistemi belgesini zorunlu hale getirdi. 26.12.2014 tarihli ve 29217 sayýlý Resmi Gazete’de yayımlanan değişikliklerle, lisans sahiplerine 01.03.2016 dan itibaren Türk Akreditasyon Kurumu’ndan (TÜRKAK) akredite bir belgelendirme kuruluşundan ISO 27001 belgeli olma zorunluluğu getirilmiştir.

Değişiklik yapılan lisans yönetmelikleri ile ilgili detaylara aþaðýdaki linklerdeki föylerden ulaþabilirsiniz:

OTO COCUK KOLTUGU

Oto Çocuk koltuklarının ECER44/04 uygun olarak test edilmiş ve belgelendirilmiş olması gerekmektedir.

1 Haziran 2010 tarihinden  itibaren çocuk koltuğu zorunlu hale gelirken, kazalarda çocuk ölümü yüzde 40'ı buluyor. Çocukların % 80'i oto koltuğunda seyahat etmiyor.

Türkiye her yıl 5 bine yakın insanını trafik kazalarına kurban veriyor. Buna takibi yapılmayan yaralanma sonrası ölümler de eklendiğinde rakam iki katına çıkarak ürkütücü bir boyuta ulaşıyor.
n
n Çocuklar ise trafik kazalarından en fazla etkilenen kesimi oluşturuyor. Dünya Sağlık Örgütü raporlarına göre Türkiye, trafik kazalarında ölen 0-14 yaş grubu sıralamasında 5'inci sırada bulunuyor. Araçlarda çocuk koltuğunu zorunlu tutan Avrupa'da kazalarda çocuk ölümü yüzde 2 iken, bizde ise yüzde 40'ları buluyor. 

n  
n
n Türkiye'de araç içinde çocukların yüzde 80'inin seyahat güvenliği sağlanmıyor. Kazaya bağlı ölümlerde 0-9 yaş arasındaki çocukların yüzde 46'sı oto koltuğu kullanılmaması sebebiyle yaşamını yitiriyor. Bu rakamlar ailelerin, bu konuda daha hassas davranmaları gerektiğini bir kez daha kanıtlarken, oto koltuğu kullanım zorunluluğu 1 Haziran’da yürürlüğe giriyor. Buna göre araçlarda 150 cm'den kısa ve 36 kg'nin altındaki çocukların taşınması sırasında çocuk bağlama sistemleri zorunlu olacak. 135 cm'den uzun çocuklar ön koltukta oturmamak şartıyla diğer koltuklardaki emniyet kemerlerini kullanabilecek.
n
n  
n
n Satılan çocuk güvenlik araçları (bebek koltuğu, çocuk koltuğu, destek koltuğu ve destek yastıkları yastıkları) Birleşmiş Millletler ECE Yasası R44.03 ya da sonraki standatlara uygun olmalıdır. (R44.04)
n
n  
n
n  ECE R.44
n
n
n Motor gücü ile çalışan araçların çocuk güvenliği aygıtlarına ilişkin tekdüze tedarik onayı”
n Yasaya uygun olabilmek için, bir çocuk güvenlik aygıtı bir takım dizayn ve yapısal gereklilikleri yerine getirmeli ve aşağıda önemli olanları özetlenmiş bir takım performans testlerini geçmelidir:
n
n   
n

n  Temel Dizayn Gereksinimleri

n
n Çocuk güvenlik aygıtı, kullanım dizaynının gerektirdiği her pozisyonda koruma sağlamalıdır.
n Güvenlik aygıtı, güvenliğinin araçın gövdesine yada koltuğun gövdesine, yetişkin kemeri ile ya da spesifik bağlama demirleri aracılığıyla entegresyonu sağlanacak şekilde dizayn edilmelidir.
n
n  
n
n Koltuk kemeri hatları
n Şayet aygıt bir yetişkin kemeri ile kullanılcaksa, emniyet kemeri şeritinin doğru yönünü gösteren bir çizim, aygıta kalıcı olarak işlenmiş olmalıdır.
n Eğer aygıt yerinde emiyet kemeri ile muhafaza ediliyorsa, şeritin yönü ile ilgili bilgi açık biçimde işaretlenmeli ve ileriye dönük koltuklar için kırmızı, arkaya dönük koltuklar için mavi ile renklendirilmelidir.
n Grup 1, 2, ve 3 te yer alan aygıtlar, “kayış sarma“’yı, bununla iletilen yüklerin leğen kemiğine iletildiğini garanti etmek amacıyla, olumlu bir şekilde anlatmalıdır
n
n  
n
n Emniyet Kemeri Tokası
n Tokanın kolaylıkla kullanılması gerekir ve bir düğme veya benzer bir alet ile tek bir hareket sayesinde açılabilmesi ve çocuğu koltuktan kurtarabilmesi mümkün olmalıdır.Tokanın açılması, çocuğun “koltuktan” “koltuk desteğinden” veya darbe kalkanından”, eğer bu teçhizat varsa, bağımsız şekilde kalkmasını sağlamalıdır, ve eğer  koltuk bir kasık kayışına sahipse, kası kayışı da aynı tokanın hareketi ile serbest kalmalıdır.
n Tokanın kısmen kapalı konumda kalması mümkün olmamalıdır ve ancak tüm parçalar bağlandığı zaman kilitlemelidir. Tokanın çalışması, acil bir durumda bir kurtarıcı için hemen görünür olmalıdır. Toka serbest kalma alanı, kırmızı olmalıdır ancak tokanın başka hiçbir parçası bu renkte olmamalıdır.
n Grup 2 ve 3 çocuk koltukları için, oturan çocuğun tokaya ulaşabilmesi gerekir.
n
n  
n
n  
n
n Başlıca Performans Testleri
n
n Çocuk koltukları, bir dizi performans testini geçmelidir.
n
n  
n
n Darbe Testleri
n
n  
n
n Önden Darbe
n Çocuk koltuğu, bir araca veya bir araç gövdesi içindeki bir test troleyine yerleştirilir. (Çocuk koltuğuna uygun) çeşitli ebatlardaki test mankenleri, koltuğa yerleştirilir. Sonra,en az 70 ton ağırlığındaki takviyeli bir beton bloğuna doğru 50 km/s ile hızlandırılır.
n
n  
n
n Arkadan Darbe
n En az 2,500 mm genişliğinde ve 800 mm yüksekliğinde bir sabit çelik darbe ölçer, ‘aracın” arkasına doğru hızlandırılır ve böylece ‘araca’ 30 ve 32 km/s arasında bir hızla çarpar.
n
n
n Testler sırasında, test mankeninin belirli bir mesafeden daha ileriye fırlamaması gerekir ve  belirlenmiş bir seviyeden daha yukarıda bir darbe gücü almaması gerekir. Çocuk koltuğunun çocuğun konumunu korumaya yardım eden hiçbir parçası kırılmamalıdır ve hiçbir toka ya da kilitleme sistemi serbest kalmamalıdır. Emniyet kemerinin, herhangi bir kılavuzdan veya kilitleme tertibatından bağlantısı çıkmamalıdır.
n
n  
n
n Devrilme
n Koltuğun içerisine üreticinin talimatlarına göre bir test mankeni kayışla bağlanır. Koltuk, 2-5 derece/saniyelik bir hızda 360 derecelik bir açı boyunca dönen bir test veya araç koltuğuna bağlanır. Koltuk bağ aşağı döndüğünde, mankenin kafasının, test koltuğuna göre dikey bir yönde orijinal konumundan 300 mm.den fazla hareket etmemesi gerekir.
n
n  
n
n Emniyet Kemeri Tokası
n Toka, 5,000 kere açılır ve kapatılır, ve yukarıda tarif edilen darbe testlerinden sonra halen doğru şekilde çalışıyor olmalıdır.
n
n  
n
n İşaretler
n Koltuk, açık ve silinemez bir şekilde aşağıdakilerle işaretlenmelidir:
n
    n
  • n üreticinin ismi, baş harfleri veya ticari markası
  • n
  • n üretim yılı
  • n
  • n uluslararası onay işareti - “E” harfini çevreleyen bir daire, bir onay numarası ve E/ECE/324 sembolleri.
  • n
  • n çocuk koltuğunun tasarlandığı ağırlık aralığı.
  • n
  • n müşterinin çocuk koltuğunu belirli arabalara yerleştirmek konusunda daha fazla bilgi edinmek için yazabileceği bir adres.
  • n
n
n Geriye dönük çocuk koltukları, “BÜYÜK TEHLİKE - hava yastığı ile donatılmış yolcu koltuklarında kullanmayınız” uyarısı ile birlikte, takılan konumda görünür olan, kalıcı şekilde tutturulmuş bir etikete sahip olmalıdır.
n İleriye ve geriye dönük olarak kullanılabilen çocuk koltukları, “ÖNEMLİ - ÇOCUÐUN AÐIRLIÐI xx’I GEÇENE KADAR İLERİYE DÖNÜK KULLANMAYINIZ (Talimatlara Bakınız)” sözlerini içeren bir uyarıya sahip olmalıdır.
n
n  
n
n  
n
n cocuk koltugu
n
n  
n
n

n ECER 44 Ağırlık guplandırmaları:

n

n  

n

n  

n

n a) Grup 0; kütlesi 10 kg’a kadar olan çocuklar için,

n

n b) Grup 0+; kütlesi 13 kg’a kadar olan çocuklar için,

n

n c) Grup I; kütlesi 9 kg ile 18 kg arası olan çocuklar için,

n

n d) Grup II; kütlesi 15 kg ile 25 kg arası olan çocuklar için,

n

n e) Grup III; kütlesi 22 kg ile 36 kg arası olan çocuklar

n